Apple nu weer onder vuur door appmakers
Terwijl Apple nog steeds met Epic overhoop ligt over Fortnite in de App Store en het monopolie dat Apple heeft, is er ook een ander groot bedrijf dat zich negatief heeft uitgesproken over Apple. Snap, bekend van Snapchat, zegt dat het minder winst heeft behaald door veranderingen die Apple heeft toegebracht aan het besturingssysteem iOS.
Recordwinst
Op zich heeft Snap weinig te klagen, want voor het eerst sinds het bestaan van het bedrijf heeft het in één kwartaal een winst geboekt van 1 miljard dollar. Er kwamen 13 miljoen dagelijkse gebruikers bij voor Snapchat. Geweldige resultaten, maar Snap heeft toch een bittere nasmaak. Die is te wijten aan Apple.
Apple heeft in iOS aanpassingen doorgevoerd op het gebied van advertentietracking. Dankzi jde update moet je als gebruiker apps pro-actief toestemming geven om ad tracking te gebruiken. Zie het ongeveer als de Algemene Verordening Gegevensbescherming: je moet beter weten wat er met je gegevens gebeurt en hier ook toestemming voor geven. Zo’n soortgelijk iets geldt dus ook voor alles binnen Apple, maar dan wereldwijd.
