Online marketing trend van 2022: Google CSS

Alles wordt alsmaar duurder. Dat merk jij, dat merk ik, dat merken we allemaal. Het is niet gek dat we dus op de kosten willen letten en niet zomaar van alles en nogwat kopen. Bij de producten en diensten die we aanschaffen, letten we meestal op de prijs en kwaliteit. Natuurlijk hebben we het liefste de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Er zijn verschillende aanbieders op de markt die dezelfde producten aanbieden. Consumenten willen dan het product kopen met de laagste prijs, duh! Daarom maken consumenten volop gebruik van verschillende platforms die prijzen van verschillende aanbieders met elkaar vergelijken, zoals Bigshopper. Consumenten kunnen door dergelijke platforms op zoek gaan naar een product die bij hen past voor de laagste prijzen. Deze platforms bieden snelheid, efficiëntie en gemak. Dat is precies waar het tegenwoordig om draait.
Wat is Google Comparison Shopping Service
In 2022 is er een online marketing trend gaande door de zogenoemde Google Comparison Shopping Service (CSS). Als het gaat om Google CSS partners, dan heb je het over vergelijkingssites. Wat ik hierboven ook al noemde, vergelijken prijsvergelijkers prijzen met elkaar van verschillende aanbieders. De bezoeker of consument wordt dan doorverwezen naar de meest interessante webshop. De meest interessante webshops voor consumenten bevatten het product of dienst waar zij naar op zoek zijn voor de laagste prijs. Dit geeft een hoop gemak voor consumenten, want ze hoeven zo zelf niet zelf elke webshop af te gaan om te zoeken naar de juiste producten voor de meest geschikte prijs.
CSS partnerplatform
Je kunt stellen dat Google Shopping de CSS van Google is. Als webshop kun je gebruik maken van een CSS partnerplatform, waardoor jouw aangeboden producten en diensten zichtbaar worden voor bezoekers van prijsvergelijkers. Hiervoor is het natuurlijk wel noodzakelijk dat jouw producten terecht op hun site komen. Zo kunnen je producten namelijk vanuit het platform naar Google Shopping worden geschoten.
